-

Tänk att en enda blick kan göra så mycket. Det räcker att man tittar lite snett på någon, och direkt är man där. Inga undantag. Jag vet att mina blickar ibland är otroligt konstiga. Tycker jag inte om någon drar jag direkt till med min "mördar blick". Men jag tycker inte illa om folk som jag inte ens hört talas om förut. Däremot tycker jag illa om folk som kommer och stirrar på mig som om jag vore en idiot. Då blir jag ilsken inombords, och det syns faktiskt väldigt tydligt på mig när jag blir arg eller irriterad. Ibland tänker jag saker, och utan att ens tänka på det så slänger jag ur mig massa dumma kommentarer. I det här fallet har jag inte kommenterat den där bruden eller sagt något till henne. Jag tycker därför att det är onödigt att hon ska kalla mig för saker och sprida rykten eller vad fan hon nu gör. Som sagt så känner jag inte henne, och jag vill heller inte lära känna henne. Är det inte ganska självklart att man blir arg när någon snackar skit så fort man vänder ryggen till? Om hon nu tycker att jag är en hora eller idiot eller vad fan som helst, då kan hon väl istället gå fram till mig och säga det rakt ut om hon inte kan hålla den tanken för sig själv? Jag har inte något emot henne. Men hennes beteende kan jag bara inte acceptera. Hennes blickar går mig på nerverna. Jag vet att jag själv kan ha kollat snett på henne, så där är vi kvitt. Men inte fan går jag och säger till folk att hon är en hora och att hon är rädd för mig. En sak kan jag säga, och det är att jag inte är ett dugg rädd för den där människan. Hon har anledning att slänga blickar på mig, med tanke på att jag gjort det mot henne. Men hon har ingen anledning att säga till hela hennes jävla klass att jag är en hora. Dålig stil. Hon har så jävla mycket luft den där tjejen alltså. När jag tittar på henne, stirrar hon tillbaka och gör ingenting. När jag inte ser, då går hon och snackar om mig med andra personer som hon förmodligen inte ens känner. Hon skulle kunna säga till sina närmsta vänner att jag är en hora eller vad fan hon vill, det är väl okej. Man måste ju dela tankarna med någon i alla fall. Men inte fan har hon rätten att sprida ut det så säkert hela jävla världen lyssnar på henne. Nej, det där accepterar jag inte. Jag accepterar inte sättet hon beter sig på. Jag blir vansinnig. Jo visst det kan vara jobbigt att komma till en ny skola och inte känna någon och bla bla bla, det vet väl jag med. Så dum är jag faktiskt inte. Men tror hon att det blir bättre av att leta bråk eller? Det blir det inte. Om jag hör att hon har sagt ett enda ord till om mig eller ens nämnt mitt namn, då kommer jag vara på direkt. Hoppas hon själv har i alla fall lite vett i huvudet och vet att alla inte är små fegisar som står och tar åt sig av all skit folk kastar på en. Jag vägrar. Jag tar inte emot skit från någon förutom min pappa. Visst låter det där väldigt dumt och konstigt? Jo, det förstår jag. Men jag säger som det är. Jag är ärlig och inget annat. Jag har redan sagt att mina blickar inte är roliga. Men det är inte hennes blickar heller. Inte hennes idiotiska kommentarer heller. Så jävla onödigt. Som man bäddar får man ligga. Och nu har den där tjejen bäddat obekvämt till sig själv. Och det innebär att hon kommer att få ha det obekvämt också. Nej, jag tänker inte börja bråka och hålla på. Jag vill bara fråga henne varför i helvete hon håller på som hon gör. Och skulle hon tjafsa emot, då blir jag riktigt jävla arg. Jag har bråkat så många gånger, att det till och med blivit våld inblandat i slutändan. Däremot har jag aldrig slagits utanför karaten med en tjej. Det vill jag inte göra heller. Kommer inte göra det. Jag vet inte riktigt vad jag kommer göra. Men kul blir det inte, det kan jag lova. Egentligen vill jag inte ödsla min dyrbara tid på en idiot som jag inte ens känner. Men det är inte så lätt att låta bli heller. Jag blir ju arg! Men jag ska försöka. Jag ska låta henne vara. Men hör jag att hon ens nämner mitt namn, då blir det inte kul. Fy fan vad jag börjar tröttna på bråk. Alltid har folk något emot mig, vilket innebär att jag även har något emot dem. Jag hoppas i alla fall att den där okända idiot jäveln kan lära sig av sina misstag. Hon själv verkar ju inte vara riktigt frisk i huvudet. Hon ser inte ut att må bra. Hon ser inte ut att ha haft en bra bakgrund. Vet inte varför, men jag bara ser det på henne. Bryr mig egentligen inte, men jag bara tror det. Hur som helst, jag vill inte ha något med cp barnet att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0