JAG STYR MINA TANKAR

Känns som att hela min hjärna behöver rensas. Istället för att tänka på saker som hände för flera år sedan så borde jag tänka på nuet, och även lite på min framtid. Men hur ska det gå till? Det är den svåra frågan. Vad ska man göra för att gå vidare och släppa allt det andra? Ibland brukar jag tänka såhär.. Hur kommer det sig att människan för det mesta tänker negativt istället för positivt? Det är väldigt konstigt. Jag är en positiv människa, ja. Jag försöker jämt klämma ut lite glädje, och med ett léende på läpparna förklarar jag för andra vad som är bra med allting. Men hur tänker jag egentligen inom mig? Där finns de där negativa tankarna. Det enda jag försöker göra när jag pratar positivt är att få andra glada. Mig själv bryr jag mig inte om, för jag vet ändå att det inte fungerar riktigt som det ska i min lilla ärt hjärna. Jag tror det är just där problemet faktiskt ligger. Jag tänker alldeles för lite på mig själv. För jag har varken hopp eller tro om att det ska kunna bli bra. Jag tror inte på mig själv tillräckligt mycket. That's the problem! Men var är lösningen?...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0