GRATTIS

Du har fått så många chanser. Du har så mycket makt alltså, ord räcker inte ens till. Går inte att förklara. Men du är liksom som en gud. Eller ska man kanske säga Hitler? Ja hej, min farsa är Hitler. Vet inte vad jag ska säga för att få en bra beskrivning på det. Men det är du som styr mitt liv. Det är du som tar över. Det är du som får mig att bete mig konstigt vid vissa tillfällen. Det är du som bestämmer över mig. Ingen annan, bara du. Ingen får vara elak mot mig, bara du. Du är herren på täppan. Jag vill göra något åt saken, men jag kan inte. Nu är det garanterat försent. Jag har vant mig vid känslorna. Sårad, besviken och helt världelös.

Pappa,
du vann. Nu är det försent att ångra sig. Du har gjort det nu. Du har trampat ner mig, totalt. Spelar ingen roll vad du säger nu, för jag har tappat förtroendet för dig, helt och hållet. Det finns faktiskt inte så mycket mer att säga längre. Jag har tappat alla ord. Det jag kan säga nu är att jag är riktigt besviken på dig. Hoppas att du en vacker dag kan bli frisk och normal. För just nu lever du precis som en psykopat. Hoppas du är jävligt nöjd nu. Jag vill bara hjälpa dig. Jag har alltid gjort allt för dig. Vad du än har bett om, så har jag gjort det. Jag har visat sån otrolig kärlek och respekt till dig. Men har jag fått någon kärlek och respekt tillbaka? Nej, det har jag inte. Det är riktigt synd. Det är sorgligt. Det är tragiskt, rent ut sagt. Jag förstår inte hur världen kan vara så jävla orättvis som den är.

Pappa. Grattis på fars dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0