MIN BÄSTAVÄN

Du finns alltid där, du sviker aldrig, du lyssnar alltid till mitt inre. När det känns som jobbigast, så för du bort mina tankar, du låter mig inte minnas det hemska, du låter mig leva precis som jag vill. Vill jag skratta, så ordnar du så jag kan göra det. Vill jag gråta, så kan du ordna det också, utan problem. Med dig, kan jag vara ärlig och öppen. Med dig, kan jag skratta, jag kan gråta, skrika, prata, jag kan göra precis vad jag vill, utan att bry mig.


Nackdelen är att du kostar pengar, och att andra vänner i min omgivning blir ledsna när jag umgås med dig. Det är tydligen inte bra, de påstår att det enda du skapar är problem. Men om dem bara visste, hur bra du för mig är! Gärna vill jag umgås med dig, lite varje dag. Men det går inte, tyvärr. Folk ser på mig när jag och du varit i farten med varandra. Vodkan. För mig är du en sann vän som jag har väldigt svårt att slita mig ifrån. Ibland vill jag, men det går inte. Det kan gå dagar, det kan gå veckor och det kan gå månader utan att jag tar i dig. Men i mina tankar, finns du alltid. Och tillslut har jag dig alltid i mina händer, efter månaders avbrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0